Nøttebu på Gautefall

Vi eier en koselig hytte i Telemark fylke - Nøttebu på Gautefall i Drangedal kommune.

HYTTA LEIES IKKE UT I PÅSKEN

Gautefall/ Gautefallheia er et område vest i Drangedal kommune i Vestfold og Telemark. Området ligger mellom 500 og 700 moh, og består stort sett av heier, fjell og lyngområder. Gautefallheia er Drangedals største utfartsområde, strekker seg inn i nabokommunen Nissedal, og er et populært hytteområde.

Informasjon om Nøttebu

• Nøttebu har innlagt vann, dusj og wc.
  • Det er tre soverom med ca. 6 – 7 soveplasser.
  • Kjøkkenet er nytt med oppvaskmaskin, kaffetrakter, vannkoker, vaffeljern og servise til 10 personer. Bruksanvisninger til komfyr og oppvaskmaskin ligger i kjøkkenskuff.
  • Hytta er ellers utstyrt med oppvaskmiddel, vaskemidler og toalettpapir.
  • Ved
  • Sengetøy
  • Oppvaskhåndkle-/kluter
  • Evt. stearinlys, servietter, duker, fyrstikker, tennbriketter.

Det er stoppekran for vann ved siden av varmtvannsberederen på wc. Den må åpnes når du kommer, og stenges når du drar.

• Sjekk at kontaktene til kaffetrakter, vannkoker og TV er dratt ut.
  • Kjøleskapet skal alltid stå tilkoblet.
  • Panelovnene skal stå på 15 grader.
  • Peisen tømmes for aske.
  • Vedovnen kan tømmes av neste leier hvis den ikke er slukket.
  • Det er 15 mil til hytta. Det er vei helt frem. Ca. 2 ½ t i kjøretid.
  • Kjør E 18 mot Kragerø, eller ta av mot Porsgrunn. Så videre mot Drangedal, og derfra er det ca. 2 ½ – 3 mil. 500m fra innkjøringen til hotellet står det et skilt med Bleika på inn til venstre. Lås opp porten. Ca. 100 m opp i bakken, første vei til høyre. Det er andre hytta på venstre side. Grå med røde vindskier.
  • Gautefall turisthotell, og alpinanlegget ligger ca. 1 km unna, så her er det gangavstand.
  • Gautefall – Se kart for veibeskrivelse – Kart til Nøttebu på Gautefall
  • Leder og utleie: Wenche B. Terjesen – Tlf: 90952194
  • Medlem: Haseda Kucukovic
  • Medlem: Monika Dagsberg
  • Medlem: Karin K. Johansen

Er hytta ledig?

Laster kalender...
Ledig

Reservert

Informasjon

• Avbestilling må skje minst 1 uke før bruk, hvis ikke må det betales full leie.
  • Halve vinter – og påske- og juleferie: Kr 2500,-
  • Weekend (fredag – søndag): Kr 1800,-
  • Pr.døgn: Kr 600,-
  • Uke: Kr 3000,- (en uke er 7 sammenhengende dager)
  • Sommertilbud – juli/august: Kr 3000,– pr. uke

• Kr 500,- må betales ved bestilling. Refunderes ikke ved avbestilling. Resten av leien betales uken før leie av hytta.
  • Betal hytteleia med VIPPS: 522430 (Hytteutleie Fagforbundet Færder).

På grunn av mange avbestillinger ser vi oss nødt til å ta delbetaling ved leie av hytta. Du betaler kr 500,- ved bestilling, og resten uken før leie av hytta. Ved avbestilling refunderes ikke de 500,-. Alle avbestillingene har resultert i lite inntekter da det er vanskelig å få leid ut til andre på så kort varsel. Håper på forståelse for dette.

• Medlemmer av fagforbundet Færder.
  • Familiemedlemmer
  • Kontakt Wenche – Tlf: 909 52 194  mellom kl. 16.00 – 19.00 for mer info.

Tips til aktiviteter på Gautefall

Med sin flotte natur og fantastiske svafjellområder er Drangedal en perle for aktiviteter for hele familien, både sommer og vinter.

Idylliske badestrender er det flust av i Drangedal. Området byr på flotte turområder og Gautefall-området er et eventyr på to hjul, helt unikt for sva- og sti-sykkelturer.

Gautefall Event tilrettelegger opplevelser utenom det vanlige gjennom alle årstidene. Gautefall har et kompakt skianlegg og milevis med skiløyper. På Hulfjell gård kan du la barna leke i vannparken og hilse på de mange dyrene.

Drangedal Bygdetun er et idyllisk friluftsmuseum, kanskje en av Norges flotteste, med 19 historiske bygninger fra Drangedal, de fleste gitt i gave fra bygdefolket. Kulturhuset Tokestua er et moderne kulturhus og tilbyr både konserter, teater, kino, utstillinger og mye annet gjennom hele året.

Et veldig spesielt og fascinerende sted og et av de mest populære turmålene i Drangedal, er Himmelriket på Gautefallheia. Himmelriket er særegne og spektakulære svaberg, som kommer fra siste istid, og som minner om et stort romersk amfiteater. Et must å oppleve når man planlegger tur til Drangedal og Gautefall.

Bilder av Nøttebu

Været på Gautefall